luni, 14 aprilie 2008

alexandria

de mentionat ca in acest post apar cuvinte imprumutate de la nina cassian, din motive de obsesie pura fata de o anumita scriere a ei si interpretare unui OM veritabil a acestei scrieri.

Pasari galbene si pesti turcoaz, stropi de ploaie albi si cerul mov, sentimente carora li s-a permis sa ramana de-oparte,intr-un colt alabstru. Trist, pentru verde nu ramane loc. Un chip oglindit intr-o apa limpde prefacandu-se ghidus sau fericit sau diferit sau... altfel. Singur a ales sa il doara, ba chiar si-a dorit asta. Intr-o zi s-a uitat in oglinda si si-a spus: "o sa fac tot ce-o sa pot ca sa ma doara!Si-o sa ma doara!" Singur si-a trimis sentimentele la colt si singur l-a vopsit albastru. In urmatoarea zi si-a dorit ca pasarile sa fie galbene si-au fost. O zi mai tarziu a descoperit ca pestii sunt turcoaz si ca-n buzunarul din fata al ghiozdanului locuia un pinguin mic. A zambit pentru o clipa, apoi, dupa ce s-a trezit, a observat ca visul s-a transformat in realitate. Pe geamul lui curgeau rauri albe. Ploua. S-a uitat la cer si contrastul i s-a parut familiar. Cerul era mov. Mai ramasese soarele care inca stralucea, si vantul pe care nu-l simtise niciodata altfel. S-a uitat in jur si si-a dat seama ca nu mai ramasese loc pentru verde. S-a intors la oglinda si a spus:" Am facut tot ce-am putut ca sa ma doara si m-a durut! Ce mandru am fost de atata durere.. Jur pe plamanii bolnavi ai iubitului meu si pe sufletul maicamii ca nu ma putea durea mai mult. De unde stiu? Alfel m-ar fi durut mai putin sau diferit sau.. ALTFEL!"
S-a intors la geam si-a vazut ca pasarile sunt galbene, pestii turcoaz, stropii de apa albi, cerul mov si nici un pic de loc pentru verde. Sentimentele il asteptau cuminti in colt. Si totusi zambeste. E soare afara.

2 comentarii:

Irina C spunea...

Ma impusti cu propriile-mi arme....:)desigur glumesc. Trebuie sa iti marturisec ca m-a socat textul asta pentru ca am intalnit in el crampeie dintr-un vis drag de-al meu si ACEL monolog din nina cassian.
L-am citit o data fara sa incerc sa ma concentrez in mod deosebit. Mi-au ramas in cap cateva cuvinte cum sunt mov, galben, pasari, sincer, soare, trist. Daca ma chinui cu siguranta voi mai gasi inca vreo doua, dar desigur nu am de ce sa fac asta in acest context.
Pe langa toate astea m-ai intristat cu o blandete pe care nu o inteleg, imi pare a fi calduta... De ce nu mi-ai rupt sufletul in doua de durere? sau de ce nu m-ai bucurat enorm? De ce a aparut zambetul si soarele la sfarsit ca un pansament de neajuns care nu a reusit sa imi stearga tristetea lenta , dar sigura?
Cui ii povestesti si cine esti tu? Ce iti doresti sa imi spui despre tine?
Ce imi da mie, o oarecare, textul asta ca sa nu il faca degeaba?
Iarta-mi stangacia, daca parerile mele te inteleg atunci nu pot decat sa ma bucur, daca nu sa nu le lasi sa te frustreze sau sa te contrarieze deoarece asa ele nu au rost.
Te imbratisez tare draga mea...si astept si urmatoarea confesiune.

Irina C spunea...

Libertatea nu are loc in colturi sau in camere sau in sali. O, e infinit loc pentru verde. Libertatea exista odata cu infinitul . Cum altfel? iata cata bucurie si singuratate intr-un loc....sa fim verzi, dar nu ca libelulele!!!:)